Blog

Volg het laatste nieuws

Marketing

7 op data gebaseerde marketing trends in 2020

Data begint in de wereld van marketing met de dag belangrijker te worden. Nu was dit proces natuurlijk al een tijdje gaande, maar vooral de laatste jaren kwam dit in een stroomversnelling. Dit betekent direct ook dat er steeds meer kansen ontstaan om data in te zetten voor marketingdoeleinden. Uiteindelijk is het doel van elke marketeer om de consument zo goed mogelijk te begrijpen. Hoe beter je de consument en je doelgroep namelijk begrijpt, hoe beter je kan inspelen op dat wat ze nodig hebben. De vraag is dan ook hoe je data op een zo efficiënt en effectief mogelijke manier kan inzetten om je marketingdoelen te bereiken. Bij deze kijken we naar 7 op data gebaseerde marketing trends in 2020

Marketing

7 tips om je online conversies te verbeteren in 2020

Een groot aantal ondernemingen wordt in 2020 hard geraakt door de Coronacrisis. In veel verschillende sectoren nemen de verkopen af. Vaak is dit simpelweg het gevolg van angst in combinatie met terugvallende inkomsten van de consument. Doordat er overal veel winsten worden misgelopen, zijn mensen geneigd om iets meer in de spaarmodus te gaan. In de marketingwereld kun je niet anders dan hier op de een of andere manier mee om te gaan. Je moet toch door. Vandaar dat het zeer waardevol kan zijn om te kijken naar je online conversies. Wanneer de bezoekersaantallen bijvoorbeeld terugnemen met een aantal procent, kun je dit compenseren door de conversie te verhogen. Al met al ben je dan toch in staat om aan je inkomsten te komen en zelfs misschien een beetje te groeien. Hier zijn 7 tips om je online conversies te verbeteren in 2020