Blog

Volg het laatste nieuws

Arbeidsmarkt

Scheidt Corona kaf van het koren in recruitment markt?

Afgelopen week kreeg ik een belletje van een collega recruitmentbureau. Ze vertelde me dat ze dé ideale kandidaat hadden gevonden voor een openstaande vacature. Wij staan altijd open voor een dergelijke aanbeveling, maar het baarde ons wel zorgen dat deze kandidaat zo naar ons werd doorgestuurd. Waarom? Het collega recruitmentbureau had geen enkele kennis van onze organisatie, functie en onze behoefte. Aansluitend hebben we de kandidaat gebeld en met een telefoontje werd duidelijk dat de kandidaat zelf van niets afwist (het netwerk is soms heel klein). En dat is exact het punt waar wij ons zorgen over maakte. Kandidaten zijn al langer een gebruiksvoorwerp geworden, waarbij Cv’s worden doorgeschoven zonder inhoudelijk met de kandidaat in gesprek te zijn.

Arbeidsmarkt

Studenten worden niet klaargestoomd voor de arbeidsmarkt

Onderwijs moet meegaan met de echte wereld en moet worden aangepast op hoe de arbeidsmarkt op dat moment is. Het is niet voor niets dat veel starters nu niet aan het werk komen. Studenten komen kennis en ervaring tekort om meteen in een baan te rollen. Het is van belang dat de studenten leren hoe ze moeten omgaan met bedrijven die veel van ze eisen. Deze coronacrisis maakt dat zeer duidelijk, want er wordt meer geëist van de starters.

Arbeidsmarkt

De impact van Corona op marketing

Terwijl bedrijven de marketingafdeling en het ontwikkelen daarvan in de Corona-tijd vleugellam maken, blijkt uit onderzoek dat juist nu heel veel gevraagd (of zelfs) geëist wordt van marketing. Juist doordat er geen direct klantcontact is (althans niet op het niveau als voor het uitbreken van de pandemie), is het belangrijk om jouw klanten betrokken te houden bij het bedrijf. Waarom juist nu?

Marketing

7 op data gebaseerde marketing trends in 2020

Data begint in de wereld van marketing met de dag belangrijker te worden. Nu was dit proces natuurlijk al een tijdje gaande, maar vooral de laatste jaren kwam dit in een stroomversnelling. Dit betekent direct ook dat er steeds meer kansen ontstaan om data in te zetten voor marketingdoeleinden. Uiteindelijk is het doel van elke marketeer om de consument zo goed mogelijk te begrijpen. Hoe beter je de consument en je doelgroep namelijk begrijpt, hoe beter je kan inspelen op dat wat ze nodig hebben. De vraag is dan ook hoe je data op een zo efficiënt en effectief mogelijke manier kan inzetten om je marketingdoelen te bereiken. Bij deze kijken we naar 7 op data gebaseerde marketing trends in 2020